Verimli Ders Çalışma Teknikleri


VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ


Dersiniz bitmeden çalışma isteğiniz azalmışsa çalışmanıza hemen ara vermeyin. "5 sayfa daha çalışacağım" deyin.
Konuları biriktirmeden çalışın ki bıkkınlık verici olmasın
Zihniniz yorulmadan sosyal derslere çalışmanız daha faydalı olacak ve öğrenmeyi kolaylaştıracaktır. Sözel dersten sonra fen dersinin çalışılması öğrenmede kolaylık sağlayacaktır.

Konu özetlerinizi soru - cevap şeklinde çıkarın.

Çalışırken zihin yorgunluğunun önüne geçmek için çalışmanızı 40 dakika ders, 10 dakika tekrar, 10 dakika da ara olarak değerlendirin.

Önemli yerlerin altını çizmeniz dikkatinizi arttıracak ve konunun hatırlanmasını kolaylaştıracaktır. Monotonluğu yenmeniz için 3, 4 farklı renkte kalem kullanmanız performansınızı artıracaktır.

Derste görülecek konuya göz atmak, beyninizin o konuya hazır olmasını sağlayacaktır.

Bir kişi ne kadar fazla test çözerse test tekniğine o kadar aşina olacaktır ve isabet oranı da o kadar fazla olacaktır. 

Cevabı net bilinmeyen seçeneklerde akla ilk gelen şık genelde doğrudur.

Hayalinizi bitirmekte zorlanıyorsanız ev içerisinde 2, 3 dakikalık bir gezinti yapın.

Öğrenci dikkati dağıtıcı etkenlerin olmadığı bir ortamda çalışılmalı. Çalıştığı yerde afiş, poster, uzun telefon konuşmaları olmamalı.

Benzer amaçlara sahip kişilerin oluşturduğu gruplar kurmak çalışma verimini arttırır.

Anahtar kelimelerden oluşan özetler çıkarmak konunun zihinde tutulma süresini uzatır.

Ders çalışmaya başlamadan önce konuyu 5 - 10 dakikada hızlı bir şekilde gözden geçirin.

Derse karşı ilginizi arttırmak için okuduğunuz konu ile kendinize "buradan nasıl bir soru gelir", "bunu öğrenmek bana ne kazandırır" gibi sorular sorun.

Öğrendiğiniz bilgileri tekrar etmeniz bilginin uzun süreli hafızanızda kalmasını sağlayacaktır.

Çalışma planınızdan asla taviz vermeyin. Bir defa eğlensem ne olur demeyin. Alışkanlık haline dönüşüp çalışmalarınızı aksatabilir.


Ders Nasıl Çalışılmaz:

Beden Gevşek, uyuşuk kaykılmış. Sadece seçtiğiniz, size ilginç gelen konular üzerinde durursunuz

Eğlence arar bir havanız

Dersten derse konudan konuya atalarsınız

Zaman zaman hayale dalarsınız ve çalışmanız bölünür

Düşünce kontrolünüz yoktur

Vakit geçirmek için resimlere (şekillere) anlamsızca bakarsınız

Gözünüz aynı cümleye dakikalarca takılı kalır bazen sabırsızlıkla bazen de sıkılma nedeniyle acele ve atlayarak okursunuz

Önemli kavramları atlar öğrenme olayını hep sonraya ertelersiniz

Gelişigüzel karalama yapar gibi not tutarsınız

Hatırlamayı rastlantılara bırakırsınız

Ders çalışma zorlaştığında ve sıkıcı olmaya başladığında, çalışmayı tamamen bırakırsınız. Yani aslında ders çalışmak için bahaneler icat edersiniz.


Ders Nasıl Çalışılır:

Beden dimdik ve aktiftir. Saçma ve önemsiz şeyleri bir kenara bırakarak düşüncenizi önemli konular üzerinde yoğunlaştırırsınız

Öğrenci ders ayrımı yapmaz “ayrımları” anlamaya çalışır

Çalışmanızı öğrendiklerinizi sindirmek için aralıklı olarak sürdürürsünüz.

Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı kaynaklardan yararlanırsınız

Konuyu bir bütünlük içinde kavramaya çalışırsınız

Anlamaları belirlemek için zaman zaman, çalıştığınız konulara dönüp bakarak pekiştirme yaparsınız.


ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMAYANLARIN HAYATLARININ DEĞİŞMESİNİ BEKLEMELERİNE HAKKI YOKTUR.